Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

zondag 6 april 2014

Voedselintollerantie

Zoals jullie weten ben ik naar een natuurarts geweest om te kijken of hij wat kan doen aan dat vermoeide gevoel. Ik moest een hele vragenlijst invullen en we hebben een lang gesprek gehad. Daarna moest ik met blote handen en voeten op een metalen plaat zitten (voor de handen en voeten was het een aparte plaat, anders zit het zo ongemakkelijk hihi) en daar werd dus die bodyscan gedaan, waar ik vorige keer al over vertelde. Dinsdag moet ik terug en dan gaan we de uitslagen van bloed en ontlasting bespreken. Afgelopen woensdag kreeg ik al de test terug van het voedselintollerantie onderzoek, de zogeheten ImuProo 100 (je hebt ook nog de 200 en 300, dat houdt het aantal geteste voedingsmiddelen in)
Er zijn dus in mijn geval 90 voedselallergenen getest en daaruit kwam dat ik op 22 een reactiesterkte van 1 heb en op 5 een reactiesterkte van 2. Het betekend ook dat ik op  geen reactie heb, dat ik de meerderheid.
De producten waarop ik gereageerd heb, moet ik minimaal 2 of 3 maanden (reactiesterkte 1 of 2) vermijden.
Ik zal jullie laten zien welke dat zijn:
2 maanden vermijden:
Appel, Banaan, Basillicum, Cacaobonen, Citroen, Gerst (glutenhoudend), Gluten, Haver, Kaneel, Kiwi, Kropsla, Olijf(olie), Oregano, Paprikapoeder, Peper, zwart, Pepermunt, Rode kool, Rogge (glutenhoudend), Sesamzaad, Spelt (glutenhoudend), Tarwe (glutenhoudend) en Tijm.
3 maanden vermijden:
Koemelk, Lamsvlees, Rietsuiker, Rozemarijn, Zure melk producten gemaakt va koemelk.

Nou dat was best even schrikken. Want de producten die niet getest zijn, mag je ook voor de zekerheid 2 maanden niet eten, het is dus echt even puzzelen. Ik ben bijna verslaafd aan mijn broodmaaltijden en daar moet ik dus echt een verandering in aanbrengen. Vandaar dat ik op mijn gemak in de winkels ben gaan snuffelen wat er te koop is in glutenvrij en waar dan ook weer niet te veel E-nummers in verwerkt zijn en suiker. Ik kwam uit op crackers en een broodmix om zelf brood te bakken. En sowieso wordt het 's middags dan eens een salade of zo. Het vereist creativiteit en die bezit ik, dus het gaat goed komen.
Morgen ga ik met dit dieet beginnen en hopelijk brengt het mij wat ik ervan verwacht, meer energie!

1 opmerking:

  1. Zo dat liegt er niet om. Maar er blijft gelukkig nog een hoop over wat je wel mag. Lekker veel groente...... in alle combinaties Je bent zeker creatief genoeg om dit te laten slagen. succes.

    BeantwoordenVerwijderen