Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

dinsdag 29 januari 2013

Trakteren op school

Gisteren heeft Max op school getrakteerd. Enige tijd geleden vroeg ik wat hij wilde trakteren en dat was koek. Oh leuk dacht ik, welke vorm zullen we doen een auto of zo, maar toen ik vroeg welke vorm Max wilde was het antwoord rond! Haha, nou dat kan hoor Max. Ik had zin om havermout koekjes te maken en op het web kwam ik een heel lekker recept tegen. Vorige week proef gebakken en gisteren dus voor het echie. Bijna alle kinderen hebben het koekje heerlijk opgegeten dus ik kan spreken van een succes.
Omdat ik toch op school was, kon ik meteen blijven om te praten over de voortgang van Max. De juffen zijn heel tevreden over Max. Bij het begin van het schooljaar moesten ze voor ieder kind een planning maken en het blijkt dat ze deze een beetje naar boven moeten bijstellen! Op school heb je 3 soorten leerlingen; A, B, en C, waarvan de A-leerling het "beste" is. Max zit nu op een B-niveau, goed hè. Wij zijn natuurlijk super trots op ons kind. Ook leuk om te horen dat de juf zei, dat Max bij elke les zo enthousiast is en altijd mee wil doen. Ik vertelde dat ik zo blij ben met het feit dat hij ondanks zijn autisme juist zo contact maakt. Op school werkt dat ook wel een tegengesteld, omdat hij wel contact wil maken, maar niet goed weet hoe hij dat moet doen en zijn manier van contact maken werkt bij andere kinderen dan weer tegendraads. We gaan samen kijken of we hem daar wat meer in kunnen sturen. Ook gaan we onderzoeken of muziektherapie iets voor Max kan zijn. Fijn dat er op school zo wordt meegedacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten