Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

zondag 26 augustus 2012

Eerste schoolweek

Vandaag is het alweer zondag en hebben we de dag een beetje lui doorgebracht. Even bijkomen van de eerste schoolweek met alle "verplichtingen". Voor Max was het best een goede week deze eerste week. Maandag begon met een nieuwe buschauffeur, maar daar reageerde hij heel goed op. Hij komt alleen wat vroeger thuis dan vorig jaar, dus dat zou een probleem kunnen worden, maar mijn lieve buurvrouw heeft gezegd dat zij Max wel uit de bus wil halen, dus kan ik in alle rust Lieke uit school halen. Verder heeft Max zijn gymles op school gehad, en ook de fysio op school is weer begonnen. Dit ging allemaal heel goed. Onze eerste zwemles ging wat minder. Het eerste half uur ging alles nog goed, maar toen was het over. Max had geen zin meer en ging uitdagen. Ik ging uit bad (ik zwem tegenwoordig mee om Max nog extra te begeleiden), maar toen de juf streng werd, viel dat helemaal verkeerd bij Max en maakte hij een schop beweging naar de juf. Dit was voor mij de druppel en ik heb hem uit de les gehaald. Dit vond hij natuurlijk niet leuk, maar hopelijk weet hij dat dat echt niet kan, dus hopelijk gaat het dinsdag beter.
Op vrijdag gaan ze bij Max in de klas koken. De eerste les mocht Max eerst mee naar de winkel om de spullen te kopen en vervolgens in de klas saroma gemaakt. Hij vond het erg leuk en lekker. Ik vond het ook erg leuk om te lezen in het schriftje en ook zo leuk dat hij er 's ochtends al over begon. Toen wist hij nog niet wat ze gingen maken, maar hij wilde wel een mario-taart maken, die heeft blijkbaar toch veel indruk op hem gemaakt, wat ik natuurlijk erg leuk vind. Zaterdag ook weer naar de manege geweest om paard te rijden, dus een volle week voor Max.

En dan hebben we Lieke haar week ook nog. Jullie hebben al kunnen lezen dat de eerste dag zo leuk was, nou de rest van de week vond ze net zo leuk. Ze had elke dag heel veel te vertellen over wat ze geleerd had (ik, maan en roos), maar ook wat ze allemaal had gekregen (kleurpotloden, schrijfpen, schrijfpotlood, lijm, schaar) Op vrijdag had de klas hun eerste gymles. Dit was best wel spannend, want dit jaar gaat de klas naar een andere lokatie voor gymles. Dus eerst wandelen er naartoe dan zelfstandig omkleden en dan in een grote gymzaal gymmen. De juf vond het wel prettig als er voor de eerste les een moeder meeging als extra hulp. Nou dat wilde ik wel. Was heel leuk om te zien.
Vrijdagmiddag uit school stonden opa en oma Stieding op haar te wachten, want ze mocht één nachtje logeren, hoe leuk is dat. Ze is natuurlijk lekker verwend, naar de kinderboerderij geweest en ook nog bij neef Tristen gekeken die moest voetballen voor de beker, helaas verloren, maar wel leuk om te kijken.
Dus ook voor Lieke een volle week. Toch heeft ze nog meer zin in de komende week, want dan kan ze eet- en speelafspraakjes maken. Oh oh dat wordt nog wat.


2 opmerkingen:

  1. Ja dat gaat nu weer beginnen, spelen bij vriendinnetjes, mag ik blijven eten en natuurlijk allerlei buitenschoolse activiteiten, maar nu heb je zo nu en dan een beetje rust! Geniet maar van allebei, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieke's agenda staat ondertussen vast al vol ;-). Heerlijk toch als ze zo graag naar school gaan. Succes met zwemmen met Max deze week!

    BeantwoordenVerwijderen