Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

zondag 8 april 2012

Paasbrood

Vandaag eerste Paasdag en meestal hebben we dan met de familie een Paasbrunch. Dit jaar iets opgeschoven naar de lunch en ik wilde graag iets meenemen en besloot wat te bakken. Bij haar had ik een heerlijk recept gezien van een briochebrood met chocoladevulling en besloot dat gaat het worden. Vanmorgen met Max mee eruit zodat ik alle tijd had om te bakken. Alles in de kom en lekker kleverig deeg, maar dat was goed stond er. Anderhalf uur rijzen en dan ..... wat lees ik dit nu goed minimaal 12 uur rijzen in de koelkast!!! Oh muts lees dan ook het recept eens goed door en niet alleen de ingrediĆ«nten. Dat was flink balen. Gelukkig had ik nog wel iets leuks bij haar gelezen (Paasbroodjes) en daar had ik ook alles voor in huis en even verder lezen, :-), ja ook qua tijd moest het haalbaar zijn. Opnieuw deeg maken, laten rijzen (toen stonden er wel ineens 2 kommen met deeg te rijzen), bolletjes maken, narijzen en bakken. De broodjes zagen er niet zo mooi uit als het voorbeeld, maar ik moet zeggen ze smaakten erg lekker! In de koelkast staat nog steeds het briochedeeg en daar ga ik morgen dan maar mee verder, wordt vervolgd ......

1 opmerking: