Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

donderdag 8 december 2011

Ziek

Sinds vorige week dinsdag is Max ziek. Het begon met spugen en koorts, maar nu is dat eigenlijk wel weg, maar blijft hij futloos (hij wil niet eten, dus zijn energie level is nihil). Vanaf dinsdag gaat hij halve dagen naar school en dan merk je dat dat echt wel het matje voor hem is. Een ziek kind is natuurlijk nooit leuk, maar met een autistisch kind moet je o zo opletten. Voor Max is, zeker als het leuk is, heel snel iets een nieuwe manier van doen. Ik bedoel dat het nu voor hem heel logisch is dat hij veel met de ds mag spelen en veel tv mag kijken. Natuurlijk als je ziek bent, hoef je niet zo veel te doen, maar toch is dit "gevaarlijk" met een kind zoals Max. Max kreeg op een gegeven moment ook een heel eigen ritme, 's nachts om 02.00 uur wakker worden en niet meer willen slapen bijvoorbeeld. Van het weekend zijn we dan toch maar weer begonnen om op sommige momenten van de dag wat picto's op te hangen en hem een puzzel te laten maken. Daarom ben ik ook blij dat hij in de ochtend naar school gaat en daar zijn werkjes maakt.
Gisteren de huisarts gebeld en na overleg zijn urine ingeleverd, maar die was schoon. Op zich fijn, maar nu weten we nog niet wat er met Max aan de hand is. Het weekend nog maar even afwachten en anders weer naar de huisarts, want het duurt ons veel te lang.

1 opmerking:

  1. Oh wat balen zeg. Dat Max nog steeds niet fit is. En dat terwijl hij onder een heerlijke quilt ligt. Zou je toch zeggen dat je snel weer beter bent. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen